dijous, 7 de juny del 2012

Pastis de l'Àvia


M’encanta aquest pastís, i no només perquè està boníssim, a part d’això és el pastis de l’Avia Teresa, que cuinava com els àngels! (Encara m’acordo de les llenties vídues com ella li deia o les seves “rosquilles”... )

Be, aquí teniu una recepta ben fàcil de fer, inclòs amb nens, ja que les possibilitats de cremar-se son molt baixes i a més de passar-s’ho be mentre comparteixen una estona amb vosaltres a la cuina, podran llepar-se els dits!!

Ingredients:
Galetes Maria (de les de tota la vida)
Nata muntada (si es de pastisseria  molt millor, la mesura, depèn de vosaltres, amb 500gr podeu tenir un pastis per unes 6 persones)
ColaCao


 Preparació: 20 / 30 minuts
El primer pas es preparar un pot petit amb una mica de llet i posar-ho a calentar al foc, no cal que bulli la llet, només que estigui calenta, el que normalment faig, és posar el foc una mica fort i quan ja tinc la llet calenta, abaixar-lo per a mantenir-la.



Agafeu una safata i us la apropeu al foc, aneu mullant les galetes una mica, uns 3-4 segons per galeta, que quedin humides però no gaire ja que si no es trencaran, i cobreixes tota la safata amb una capa de galetes.   Podeu fer la prova amb només una capa, jo acostumo a posar-ne un parell, això si, cobrint tots els espais de la safata.



Incorpores la meitat de la nata muntada i un cop està més o menys plana ajudant-te d’un colador, espolvoreja cubrint tota la nata (a mi m’agrada que la capa de xocolata sigui abundant).






I tornes a començar, és a dir, fas una capa de galetes humides a sobre de la nata i el ColaCao, quan ho tinguis, poses la resta de la nata i ho tornes a cobrir amb molt de ColaCao i ho poses a la nevera.










Per a que estigui ben bo, ha d’estar una bona estona a la nevera.  La meva recomanació és que el feu un dia abans de quan us l’aneu a menjar!!
Bon profit!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada